Pancake Rocks

31 januari 2017 - Reefton, Nieuw-Zeeland

Vandaag Westland Glacier Country achter ons gelaten om Noordelijk langs de Weskust omhoog te gaan en morgen Nelson te bereiken. Vanwege de lengte van de rit hebben wij vandaag een tussenstop in Reefton. Geen bijzondere plek naar gewoon een slaapplaats voor de vervolgrit naar Nelson.

Al rijdend besluiten wij bij Greymouth niet af te slaan voor Reefton maar de kustroute te vervolgen en richting Punakiki te gaan waar de Pancake Rocks zijn te bewonderen. Dit zijn rotsformaties in de Tasmaanse zee die op gestapelde pannenkoeken lijken. Oordeel zelf.

Ik heb tevens 2 video's geladen van de ruwheid van de zee die daar tegen de rotsen slaat.

Zo werd een reisdag met de auto tevens een bezichtigingsdag en konden we via de vele bruggen op onze route Reefton bereiken

Daar aangekomen lukte het mij ook de video "vlieg met ons mee" te laden die nog een stukje Galcier vanuit de helikopter laat zien.

Morgen richting Nelson en het Abel Tasman Park waar wij vrijdag 3 februari een collega van DB en zijn vrouw (Rob en Jacqueline) ontmoeten die ook met sabbitical zijn in Australië maar 1 week NZ aandoen.

1. Petra:
    31 januari 2017
    Leuke foto's weer, wel jammer van de regen! Maar, altijd nog beter dan hier op kantoor :)
  2. Rene:
    1 februari 2017
    Mooie foto's. Ik krijg zin in pannenkoeken :-)