Auckland in vogelvlucht

10 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Onze bestemming vandaag was Mount Eden, een (gelukkig)uitgewerkte vulkaan, welke een prachtig uitzicht biedt over Auckland vanwege ligging en hoogte (alleen de Sky Tower is hoger).

Bovenop Mt Eden, een stevige klim overigens, maar, vanwege het niet zonnige bewolkte weer, nog goed te doen, bevindt zich een plaquette met daarop de afstanden naar verschillende steden. 18116 km is een heel eind weg.

Vervolgens Viaduct Harbour doorgelopen en toen de Sky Tower bekeken ( de tickets waren nogal prijzig dus de Tower maar van de buitenkant bewonderd). Kijk even naar de tweede foto waarop je de draden ziet lopen naar beneden. Die worden gebruikt voor een Sky Dive die je individueel kunt doen.

Vanwege de kilometers die vandaag zijn afgelegd, hadden we wel een patatje oorlog verdiend. Niet gelogen, kijk maar naar de foto's.

Morgen verlaten wij Auckland en gaan we het binnenland in richting Cambridge maar eerst onze auto ophalen en links rijden.

Je hoort morgen hoe dat bevallen is.