Tongariro National Park

13 januari 2017 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Vandaag een rit van 2 uur en 3 kwartier om onze eindbestemming Tongariro National Park te bereiken. Het werden onvergetelijke kilometers dwars door het landschap heen met slingerende wegen en prachtige vergezichten. Wat is dit een mooi land.

Vervolgens het National park bereikt en na 15 km ons hotel.

De berg (Vulkaan)met de eeuwige sneeuw is de hoogste berg van het Noordelijk eiland ( 2795 meter hoog). Die gaan we dus niet beklimmen. Wel reeds een 40 minuten durende wandeling gemaakt waar we ook een korte video impressie van hebben genaakt (kijk even onder video's op de blog)

Morgen staat een 2 uur durende wandeling naar watervallen op het programma.

1. Rene:
    13 januari 2017
    Prachtige omgeving. Ik wist helemaal niet dat er vulkanen in Nieuw Zeeland waren.

Jullie slapen in een chateau. Tuurlijk, slapen op stand!
  2. Corwin:
    13 januari 2017
    Hi Marloes & Rob, geweldig om te lezen. Wij hebben de Tongariro crossing gedaan (6 uur) en in een opvlieging de vulkaan/
    berg (mount Doom) beklommen. Net voor de top moesten wij omkeren omdat er dichte mist opstak en het te koud was. Heel veel plezier morgen! groetjes Corwin & Astrid
  3. Alex Van Dam:
    13 januari 2017
    Rob, Marloes het zijn onvergetelijke plaatjes en verhalen! Blijf genieten en verwonderen! Grt. Alex
  4. Joke Stokman:
    Hoi,
    Heb link doorgestuurd gekregen van Anja, Wat een geweldige reis maken jullie. Leuk om te volgen. Nog heeeel veel plezier. Groetjes Joke
  5. Ronny:
    Indrukwekkende plaatjes weer!
    Hoezo Robbie die vulkaan niet beklimmen??....is ongeveer net zo hoog als de Christoffelberg op Curacao, die wij ooit ruim 25 jaar geleden met twee vingers in de neus beklommen...althans ik wel :-)..Op de top sprak jij nog van die prachtige leuzen......