Christchurch, een trieste stad

22 januari 2017 - Christchurch (hotel), Nieuw-Zeeland

De aanhef doet het ergste vermoeden, maar ik refereer hier eigenlijk naar de vele gebouwen die (nog) in de stijgers staan, gestut zijn of omringd door hekken. Dit alles geeft de stad een trieste aanblik. De aardbevingen hebben diepe sporen achtergelaten.

Wij hebben de stad verkend middels een oude tram die verschillende plaatsen in het stadscentrum aandoet.

Old Regent Street is een leuke straat met terrasjes waar de tram doorheen rijdt

Toch de restaurantjes weerstaan en op Cathedral Square een budgetlunch genuttigd met broodjes uit de supermarkt

Zoals jullie kunnen zien van de foto's vandaag ook bewolkt en fris waardoor zelfs jullie redacteur een trui heeft aangedaan.

Morgenochtend vroeg uit de veren voor onze Trans  Alpine Express treinrit die overigens vanwege het slechte weer van de afgelopen weken op het Zuidereiland is verkort qua route en wij dus 2,5 uur richting  Arthur Pass en niet geheel naar de Westkust(Greymouth). Toch schijnt ook deze verkorte versie meer dan de moeite waard te zijn.

Tot morgen

1. Rene:
    21 januari 2017
    Alweer leuke foto's. Het houdt ook maar niet op! Ik geniet van de mooie foto's en bedenk dat ik dat ook zou willen doen.

Jammer van het weer, maar ja, dat is niet te voorspellen.
    Heel veel plezier met de treinrit. Ik hoop dat het toch een mooie rit wordt ondanks dat jullie niet het hele traject kunnen reizen.
  2. Martin:
    21 januari 2017
    Hoi reisgenoten,
    Christchurch ziet er mooi en gezellig uit en wat zonde van al die schade! Het eten ziet er iedere keer ook goed uit en Rob, kijk uit dat je binnenkort nog zonder groothoeklens op de foto kan :)
    Goed treinreis!
    Martin
  3. Ronny:
    22 januari 2017
    Wat zien ik? Gezonde kost weer?
    Gaaf met dat trammetje...lekker smal
    Die trienreis lijkt me ook gaaf zeg!