Tranz Alpine Express

23 januari 2017 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Meer dan een jaar geleden hebben wij deze treinreis geboekt en vanwege het slechte weer van de afgelopen weken, kregen wij 2 dagen geleden te horen dat de totale heen en terugreis was ingekort van 8 naar 4 uur.

Gisteren was het dan zover en wat in onze herinnering zal blijven van deze dag was: regen, regen en nog eens regen.

Vanwege dit weertype was het tevens mistig en kon je vanuit de open coupe welliswaar foto's schieten maar een heldere dag had meer opgeleverd.

Tot nu toe hebben wij nog niet 1 regenachtige dag gehad dus niet klagen maar dragen.

Na het eindpunt Arthurs Pass te hebben bereikt zijn we met poncho's  even naar het visitors centre geweest maar daar aangekomen bleek Loes echte zomerschoenen te hebben met het gevolg, natte sokken en koude voeten. Ondergetekende offert zijn sokken en schoenen op

Weer snel de trein in voor de terugreis alwaar we ook nog wat noemenswaardige plaatjes hebben kunnen nemen.

1. Theo:
    23 januari 2017
    Ach ja, na regen komt zonneschijn en jullie hebben ons hele mooie foto's laten zien tot dus ver. Vooral die van die van de potvissen. Lijkt mij een hele belevenis om die te zien vanuit de lucht.
    Wij hadden gister een prachtige zonnig winterdag met heel Nederland op de schaats waar het kon. Zo ook ondergetekende.

Geniet verder!!
  2. Rob en Jacq:
    23 januari 2017
    Wat een brok natuur weer.
    Natuurlijk komt er ook weer zon . Zeker 3 Feb !
    Prachtig hoor !
    Groet Rob en Jacq
  3. Rene:
    23 januari 2017
    Nederlands weer in een prachtige omgeving.
  4. Co:
    Geweldige foto's jongelui.
    Jammer van de horizontale slagregens, tis maar 1 dagje.
    Elke x weer een genot om alles te lezen!! Have fun!!
  5. Ger en Nel:
    23 januari 2017
    Jullie zien er schattig uit in die regenpakjes. Jammer van die regen, maar het blijven prachtige beelden die jullie ons laten zien.
  6. Ronny:
    23 januari 2017
    Opoffering voor Marloesje die schoenen!!
    Had een paar nieuwe voor je meisje gekocht! ;-).
    Jammer van het weer, zeker vanuit zo'n mooie treintocht.
    Aan de andere kant jullie hebben al weken prachtig weer.
    Valt wel vaker regen, als het groen zo zie