Huka Falls

11 februari 2017 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Zaterdagmorgen, het zonnetje schijnt als wij naar de receptie van ons hotel lopen om met de fiets richting Huka Falls te rijden.

Vanwege de fietstrack die alleen begaanbaar zou zijn met Moutainbikes wordt ons de tocht afgeraden ( het hotel heeft gewone fietsen in de aanbieding en geen moutainbikes) en besluiten we dus met de auto te gaan. En dat levert de volgende natuurkracht op ( kijk onder video's waar ik een tweetal filmpjes heb geplaatst):

En dat vraagt uiteraard ook om een Selfie

900.000 liter water per seconde klettert bij Huka Falls naar beneden.

Vervolgens rijden wij door naar Aratiatia Dam waar op verschillende tijden de sluizen worden opengezet om de waterstand te reguleren. Echter daar aangekomen worden wij middels borden verwittigd dat tot nader order geen Damopeningen plaats zullen vinden.

De omgeving is overigens schitterend dus dat werd toch nog genieten:

Meer dan tevreden nemen wij afscheid van dit mooie stukje NZ en gaan ons morgen opmaken voor het geothermische gebied bij Roturoa.

1. Men & Jet:
    11 februari 2017
    Wat een mooie natuur en heerlijk met het zonnetje.
  2. Ger en Nel:
    11 februari 2017
    Wat een hoeveelheid water, indrukwekkend en mooi.
  3. Michel van Dalen:
    11 februari 2017
    Ideale locatie om te wildwatervaren.... hoewel.... Jullie zien er inmiddels aardig vermoeid uit. Kan ik mij ook voorstellen; zo'n lange vakantie en teveel indrukken op doend. Gaat jullie niet in de kouwe kleren zitten. Hou vol Marloes en Rob, hou vol. Nog maar enkele dagen en mogen jullie eindelijk weer terug naar back to the system..;-)
  4. Theo:
    11 februari 2017
    Mooie foto's weer en heerlijk die blauwe lucht en volop zon!
    Jammer dat de damsluizen dicht bleven, maar omgeving beatiful.
    In trolhattan Zweden doen ze dat wel damsluizen open zetten heb ik zelf ervaren is wat dichterbij voor een volgende keer.
    Geniet van laatste dagen!