Kaikoura

19 januari 2017 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Na een overnachting in Murchison teneinde de totale reistijd naar Kaikoura  ( 6-7 uur vanwege de schade aan de hoofdweg na de aardbeving) te overbruggen, lukt het ons om binnen 4 uur op de plaats van bestemming te komen. Met name het laatste uur merken we meer van de herstelwerkzaamheden aan de weg en worden we of omgeleid of moeten we wachten totdat materieel door is gelaten.

Vandaag tijdens onze wandeltocht naar de zeeleeuwenkolonie merken we echter meer van de schade en met name de effecten op de hotels in de omgeving. Velen zijn met een boord " restricted acces" gesloten totdat schade is hersteld.

Ondanks de ramp die zich heeft voltrokken levert Kaikoura nog streeds mooie plaatjes op dus die onthouden we jullie zeker niet.

Met prachtig weer en een lange voettocht is een zelf gemaakte lunch een welkome afwisseling

Voor wat  betreft de zeeleeuwen, die hadden waarschijnlijk ook vakantie, aangezien we we er slechts 2 hebben kunnen waarnemen.

Morgen na het uitchecken hebben wij nog 2 activiteiten op het programma voordat we Kaikoura achter ons laten:

1.vlucht met propellervliegtuigen om potvissen te spotten

2. Dolfijnen spotten op de boot

We zijn echter afhankelijk van het weer aangezien activiteit 1 vandaag vanwege de harde wind werd afgelast.

Veiligheidshalve hebben we tevens wat pilletjes gekocht tegen zeeziekte.

De planning is na activiteit 2 de auto richting Christchurch te leiden en daar rond het avondeten aan te komen.

1. Ger en Nel:
    19 januari 2017
    Jammer dat er toch wel veel schade is, maar de plaatjes blijven mooi.
    Zo te zien smaakt de lunch jullie prima.
  2. JOOP EN JANNY:
    19 januari 2017
    Wat een heerlijk weer in NZ.Lees net in Trouw "NZ worsteld met zijn aantallen bezoekers en overweegt entreegeld te vragen voor zijn nationale parken. Afgelopen jaar 3,5 miljoen bezoekers op 4,5 miljoen inwoners.Ik zou zeggen zoek de vrijheid van het water en de heuvels maar op,en niet zeeziek worden
  3. Rene:
    Ziet er mooi uit.
    Hoop dat de activiteiten toch door kunnen gaan want je hebt niet zo vaak de kans om potvissen en dolfijnen te spotten. Of je moet in Harderwijk wonen :-)
  4. Milko:
    19 januari 2017
    Staat de tekst "zoek de zeeleeuw" niet bij de verkeerde foto? Haha..
    Zonder gekheid.. leuke foto's, lijkt me geweldig daar ook ooit naar toe te gaan.
    Er blijft wat te wensen
  5. Samir:
    20 januari 2017
    Ziet er goed uit Rob. Lekker genieten daar!