Overtocht Wellington naar Picton

17 januari 2017 - Murchison, Nieuw-Zeeland

Onze overtocht vandaag en dus het voorlopige afscheid van het Noordereiland is een feit. Vroeg opstaan aangezien je je moet melden voor 8 uur in de ochtend bij een vertrek om 9 uur. Je sluit netjes aan in de lange rij van auto's, campers en vrachtauto's die allemaal in dat schip gaan.

De Ferry is 22 jaar oud en door Nederlanders gebouwd dus we voelen ons veilig en de reis kan beginnen.

Op de zeekaart is te zien welke route de Ferry zal gaan varen (92 km) naar Picton waarin met name het varen door de Malbouroughs mooie plaatjes opleverde

Op de Ferry ontmoette wij twee dames van 19 en 21 die via liften NZ aan het ontdekken zijn en dus besluiten Loes en ik om deze dames een lift te geven tot Murchison (hun eindbestemming zou Christchurch zijn) dus stappen ze uit als wij op onze bestemming zijn aangekomen. Met name door de leuke gesprekken gaat de tocht van 2,5 uur voorspoedig en is er ook nog wat te zien onderweg.

Wij nemen afscheid van de beide lifsters en nemen onze intrek voor 1 nacht in het  Murchison Motel om morgen de tocht naar Kaikoura aan te gaan

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pascal:
    17 januari 2017
    Mooie plaatjes weer om de dag mee te beginnen!
    Geniet verder op het Zuidereiland.
    gr. Pascal
  2. Lia:
    17 januari 2017
    Wie goed doet, goed ontmoet zou ik zeggen. Weer mooie foto's !
    Gezellig hoor om dit na het ontbijt even te bekijken. Geniet lekker verder!
  3. Theo:
    17 januari 2017
    Het volgende avontuur gaat dus beginnen! Benieuwd naar jullie verhalen over het Zuidereiland. Goed weer gewenst en in Nederland net niet koud genoeg om te gaan schaatsen helaas.
  4. Piet Swartjes:
    17 januari 2017
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Prachtige foto's.
    Groetjes van Ria en Piet.
  5. Rene:
    Leuke verhalen.
    Mooi dat je ook op deze manier reisgenoten kan ontmoeten.

Veel plezier op het zuider eiland.
  6. Remco:
    17 januari 2017
    Leuk weer en wat een mooie foto's! Veel plezier verder.
  7. Ronny:
    17 januari 2017
    Gelukkig geen Harold of Free Enterprise dus...aangezien jullie wel heelhuids zijn overgekomen!
    Werkelijk weer prachtige plaatjes.
  8. Herman:
    18 januari 2017