Fietstocht Wellingnton

17 januari 2017 - Murchison, Nieuw-Zeeland

De afgelopen dagen even geen tijd gehad voor een blog dus vandaag maar liefst twee

Onze laatste dag in Wellington hadden we een E-Bike tocht van 4 uur gereserveerd en geloof het of niet, het zonnetje verwelkomde ons wederom en dat maakt zo'n fietstocht wel heel aangenaam.

Helmpje op (verplicht in heel NZ als je fietst), even oefenen met de elektrische aandrijving als je tijdens het klimmen of harde wind even ondersteuning nodig hebt en GO.

De bijnaam die deze stad heeft is " Windy Wellington" omdat vanwege de ligging in de baai het altijd wel waait. Vandaar deze sculptuur geplaatst waardoor je in de ochtend op grond van het bewegen van de naald, kunt bepalen welke kleding je aantrekt.

Uiteindelijke hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) van de tocht was de beklimming van de Mount Victoria en het uitzicht.

Na 4 uur op de pedalen trakteerde wij onszelf aan de haven op een Maori-lunch en dat smaakte goedI

In de loop van de middag nog de Cable Car van Wellington bezocht die je 121 meter naar boven trekt alwaar je een bezoek aan de Botanische tuinen kunt brengen.

Een goede indruk van Wellington gekregen en zeker een aanrader voor een paar dagen. Met name de haven is gezellig en de fietstocht was een goede keuze

1. Lia:
    17 januari 2017
    Wat een leuke veelzijdige dag, helmpjes staan ook erg leuk.
  2. Ger en Nel:
    17 januari 2017
    Wat een prachtige ervaringen die jullie de hele dag meemaken, leuke helmpljes op en als afsluiting lekker eten. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar de foto's laten zien hoe mooi alles is.
    Groetjes en geniet maar verder van alle dingen die nog gaan komen.
  3. Paul @ Annemieke:
    17 januari 2017
    Wat een geweldige foto's en reisverslagen! Leuk om op deze manier "een beetje mee te reizen".
    Veel succes en geniet!
  4. Theo:
    17 januari 2017
    Altijd leuk fietsen zie je veel meer. Chapoo voor de beklimming en de verdiende lunch ziet er lekker uit!!